Weer thuis - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van Christa - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van Christa - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Blijf op de hoogte en volg Christa

22 Februari 2013 | Kenia, Msambweni

Heerlijk, we zijn weer terug op school en thuis! Na een week weg te zijn geweest, voelt het echt als thuiskomen...
Zondagnacht doorgebracht in het Doingoood-house, wat een bende was het daar... We waren blij dat dat maar voor één nachtje was! 's Morgens wachten we tot iedereen weg is, voordat wij de douche induiken, onze spullen inpakken en op pad gaan naar ons vertrekpunt.
Gisteren hebben we toch maar een taxi besproken, want we zagen het geen van beide zitten om met al die bagage matatu in en uit, ferry op en weer matatu in te gaan. Heel zwak, ik weet het, maar het is de beste uitgave van deze periode geweest!!
Onze particuliere chauffeur heeft ons eerst nog even naar Akamba gebracht, een soort dorpje waar houtsnijwerk gemaakt wordt. Echt heel erg leuk om doorheen te lopen en praatjes te maken met degenen die daar werken. En er wordt gewerkt...! De prachtigste houtsnijwerken worden gemaakt, zoó knap... Natuurlijk is er ook een shop bij, en zelfs een shop voor volunteer workers, waar alles nog scherper geprijst is. We kunnen het dus niet laten en gaan weer met tassen vol weg.... Zóóó blij met onze taxi...
Dan is het hup... naar de ferry en dan door naar huis, naar Msambwenie, waar we om ongeveer 13 uur arriveren. We hebben loge's: de groep van de social safari experience woont voor 3 dagen bij ons in. Heel gezellig, maar ook wel weer even onze weg vinden, vooral met onze bagage: dus nog maar een paar dagen uit de koffers leven, zucht....
We gaan gezellig met z'n allen naar het strand en zwembad en daarna heeft Phoebe weer heerlijk voor ons gekookt...
Dinsdag weer naar school en gelukkig... de kinderen kennen ons nog. We zijn nu met een grote groep volunteers en dat heeft wel z'n weerslag op de kids, ze zijn niet te hanteren...! Maar natuurlijk ook dol enthousiast door alle aandacht die ze krijgen. Het is dan ook geen gewone schooldag. We knutselen en doen spelletjes...
Na de lunch gaan de groep weg en blijven Yvon en ik nog even om al het een en ander voor de volgende dag te doen. We maken maskertjes met vormen (cirkels, vierkanten, driehoeken, enz). Daar wil de teacher morgen mee aan de slag.
Na school lopen we gezelllig met Esther richting huis. Ze heeft ons gemist...
Dan gaan ook wij weer naar het zwembad en we eten met z'n allen bij Mbuyu Beach Resort, ook Leonard en Phoebe zijn genodigd, een heel gezellige avond!
Vanmorgen moeten Yvon en ik zachtjes doen... de safari groep heeft een vrije dag en slaapt wat uit, maar wij mogen weer naar school. Daar gaan we de laatste maskertjes nog even afmaken en we maken klassefoto's en een schoolfoto... Echt heel leuk. Nu nog zien of die op de plaats van bestemming komt als we die vanuit Nl versturen..!
De kinderen zijn helemaal gek van de maskertjes en een deel houdt ze zelfs op tijdens het eten! Na het eten gaan de kleintjes slapen en spelen wij nog wat met de groteren.
Dan zit ook deze dag er alweer op. De tijd gaat nu heel snel... Nog een ruime week en onze tijd hier in Kenia zit erop. Nog niet aan denken....
Thuis staat de safari groep op het punt om weg te gaan, dus we nemen afscheid en zwaaien ze nog even uit. Was gezellig, maar ook erg lekker om weer samen te zijn!
Gauw nog even een duik en als we terug lopen wordt ik eerst gebeld door m'n moedertje en dan door Alette... Zo gezellig even contact met verweggistan!!
Dan is het eten, bloggen, douchen en.... weer een dag voorbij!!